Produkter

Stäng ×

Betalningsalternativ

Att lägga en beställning

Vi på Webtronic tar säkerhet på största allvar. Vår webbplats skyddas av Comodo som är världsledande inom cybersäkerhetslösningar. Alla sidor på denna webbplats är säkrade och skyddade av Comodo. De flesta webbplatser kommer att ha ett lager av säkerhet, men för att göra det ännu tryggare har Webtronic ytterligare ett lager säkerhet när du kommer fram till betalningssidan. Du är alltså dubbelt skyddad när du anger dina uppgifter.

För mer information om Comodo, vänligen klicka här: https://www.comodo.com/

Betalningsalternativ

Webtronic erbjuder en mängd olika betalningsalternativ. Vi accepterar följande betalningsmetoder:

Mastercard, VISA, VISA Debit, VISA Electron, Maestro, American Express (AMEX), Apple Pay, SOFORT, Dotpay, iDEAL och Nordea. Alla kredit- och betalkortsinnehavare valideras och auktoriseras av både oss och kortutgivaren för att upprätthålla säkerheten och förhindra bedrägerier. Internetbedrägeri är olagligt och förövare kommer att åtalas i samtliga fall.











Hur du beställer

Steg för steg guide

Steg ett

Lägg till valfri produkt i din varukorg och ange dina faktureringsadressuppgifter. Om du vill få den levererad till en annan adress, välj en annan leveransadress och ange därefter leveransadressen. Tryck sedan på skicka.

Steg två

Du får därefter välja vilket betalningsalternativ du vill använda. Du kan välja mellan Mastercard, VISA, VISA Debit, VISA Electron, Maestro, American Express (AMEX), Apple Pay, SOFORT, Dotpay, iDEAL och Nordea. Klicka på önskat betalningsalternativ.

Steg tre

Du kommer nu att ha tillgång till betalningsalternativet som du har valt, och du anger sedan dina betalningsuppgifter. Om du har valt Visa eller Mastercard kommer du att bli tillfrågad om 3D-secure, vilket är ett initiativ som har lanserats av kortutgivare för att förebygga bedrägerier. Du måste klara denna kontroll för att din beställning ska slutföras. När du har angett dina uppgifter trycker du på skicka och du får ett svar direkt från din betalningsleverantör om din beställning har accepterats eller avvisats.

Hur lång tid efter min betalning skickas beställningen?

Vi skickar din beställning inom 24 timmar efter att vi mottagit betalningen så länge produkten finns i lager vid tidpunkten för din beställning. Leveransen av beställningen beror på den lyckade betalningen. De flesta betalningar ger dig ett svar omedelbart, men kika på vår praktiska tabell nedan för att få en bättre förståelse.

Typ

Hur lång tid tar ett betalningsbeslut

Visa/Mastercard/Maestro

Omedelbart Beslut

Sofort

Omedelbart till 10 minuter

iDeal

Omedelbart till 10 minuter

Trustly

Omedelbart till 1 timme

Google Pay

Omedelbart till 10 minuter

Apple Pay

Omedelbart Beslut

AMEX

Omedelbart Beslut

Vanliga frågor

  • Varför har min beställning nekats?

    Det kan finnas flera anledningar till att din beställning avvisades, och det beror sällan på hur mycket pengar du har att spendera. Det kan bero på säkerhet, till exempel något som inte är en del av ditt normala utgiftsmönster eller så kan det vara en transaktionsgräns där individer har en gräns per transaktion, till exempel på 10.000SEK per transaktion, men de är inte medvetna om detta. Webtronic kan berätta varför den nekades, men kan inte lösa problemet. Du måste kontakta din betalningsleverantör eller kortutgivare för att lösa problemet.

  • Vad är 3D Secure?

    3D secure är initiativ som lanserats av kortutgivare för att förebygga bedrägerier. Verified by Visa (VbV) och MasterCard Secure Code (MSC) fungerar på samma sätt. Autentiseringen fungerar genom att använda lösenord som ställs in av dig för att skydda dig när du handlar online. Många kunder registrerar sin betalningsautentisering hos sin kortutgivare. Om du dock inte har registrerat ditt kort kan du registrera dig under transaktionen. Du bör ange dina kortuppgifter och ange ett lösenord i det säkra fönstret. När du väl har registrerat ditt kort behöver du bara ange ditt lösenord när du handlar online framöver.

  • Vad kommer att hända efter att min beställning har lyckats?

    Du kommer att få en orderbekräftelse. Du kommer sedan inom de närmaste 24 timmarna (exklusive helger och helgdagar) att få ett leveransmail med information om din leverans och när du kan förvänta dig att få din beställning. Din beställning kommer sedan att levereras enligt dessa datum.

  • Varför är inte min bank listad på bankbetalningsalternativen?

    På sofort, iDeal och Trustlu ser du bara de banker som arbetar med dessa system. Vi kan inte påverka eller ändra dessa banker, och bankerna som är listade är de enda bankerna du kan välja mellan.